Please visit www.lertraveldiary.com for the latest blog post

清净。大爱。无量经 - 柔佛之行

Leave a Comment
wow long long time no write but i have a lot of story to write down hmm may be can work it out on weekend

18/12/2010 (Saturday) - 19/12/2010 (Sunday)

这次的义工 让我学到很多很多事情。
感恩
清净。大爱。无量经 - 柔佛之行, 为了两场于柔佛的无量经, 动用了一千名以上的义工。Other than touching, gratefulness, I not sure what i can said to all the volunteer. My part was just take the "lu xiang: and walk a round the hall. But the transportation, food was great

some time touching memory is so hard to convert to word and sentences. I can only pary for the health of all beings. That was a great event. Although tired but it was a calming process for my mind and body. I found my way back to buddhism after I start working.

May all beings be well and happy

让美丽的记忆, 长留在记忆里。。。。。。

小故事分享

在这次的义工中,我买了一双环保筷子。对于刚出社会工作的我,买一双环保筷子的价格等于我三天的午餐费用。为此我耿耿于怀那双环保筷子的价格。。。母亲知道了这件事,她的话解开我心中的结。。。

”慈济鼓励环保, 所以鼓励大家用环保餐具。而且每一次的义工活动, 慈济人都会带着自己的环保餐具来盛食物。这真真做到了, 不浪费食物与餐具的目的。。。以长远来看,你为自己省了不少钱啊。。“

母亲的开导让我明白了, 我应该想着一双环保筷子的意义。 为什么要执着于它的价钱??钱能再赚回来。有了这双筷子,我更勤劳地带便当而省了一笔午餐费。母亲说这句话时, 还未参与慈济活动。 而我参加慈青活动三年了, 且不明白环保的意义。。。。

因这次清净。大爱。无量经 - 柔佛之行, 感动我的父母, 让他们有机会接触慈济, 参加慈济。。

感恩

放宽心胸, 不要执着, 会觉得自己的世界变得很广阔, 很美丽。。。。

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ler Travel Diary. Powered by Blogger.

DMCA